lørdag 8. mai 2010

Ødeleggelsen av en økologisk hage...

Ja, nå er det gjort, den økologiske hagen min er historie! I dag har jeg vært rundt i hagen med sprayflaska og angrepet all skvallerkål jeg har funnet... Den er stort sett ganske liten ennå, men jammen var den i mange områder, føltes som om den var overalt. Jeg bør fokusere på ett eller to områder nå i sommer dersom jeg skal gjøre dette skikkelig. Planen er å gjenta behandlinga 3-4 ganger med 1-2 ukers mellomrom for så å fjerne en del av jorda og legge duk og ny jord. De områdene jeg ikke tar nå skal jeg begrense spredninga fra gjennom luking/plukking og klipping, det skal ikke bli flere dersom det er opp til meg!

Her er bilde av kålen nå tidlig på våren, skal oppdatert dere med bilder av større eksemplar etterhvert.

Kjenner at det river litt i samvittigheten nå etter å ha satt sprayen på hylla, men dersom jeg skal ha sjanse til å holde hagen i sjakk må jeg få bort skvallerkålen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar