fredag 6. august 2010

Dugnad for bekjempelse av ville vekster!

Da vi kom hjem fra ferie oppdaget jeg at hagen hadde tatt styringa selv, og jeg var slett ikke happy med hvordan det så ut. Her er et bilde fra området ved inngangspartiet vårt:
Det er ikke så bra, men dere ser at skogskjeggen til høyre holdt på å sperre av for all ferdsel, løvetanna overtok plena og humle og andre planter kom veltende inn fra "buskbedet" mitt mot veien. Så mamma og pappa stilte her i går morges med arbeidshansker og spade, og her ser dere resultatet (riktignok fra den andre siden, men dere ser vel forandringen...):

Vi har fjernet skogskjeggen (som en nabo fikk arve), fjernet humla, fjernet en rosespirea og noe jeg tror var en mispel og en bregne. Humla hadde flere meter med sleipe røtter, så den er jeg spent på om vi klarte å fjerne helt. Så flytta vi bedkanten en halv meter mot høyre og vips har vi mye større plen hvor det er plass til både trillebårer, trehjulssykler, rullatorer og andre kjøretøy som passerer! Til våren skal jeg plante en syrinhortensia ved veggen hvor skogskjeggen sto, så skal den få klatre seg opp langs veggen. :)

2 kommentarer:

  1. Syrinhortensia klatrer ikke,- det gjør derimot klatrehortensia

    SvarSlett
  2. Ok, da er det klatrehortensia jeg tenker på. Mamma og pappa har en og den er nydelig!

    SvarSlett