mandag 7. mai 2012

Sommerprosjektene utendørs

På fredag hadde jeg besøk av to karer fra den lokale planteskolen, og det var inspirerende! I utgangspunktet hadde jeg sagt at jeg ville ha en hageplan, men vi ble enige om at det igrunn ikke var det jeg behøvde da jeg allerede har en struktur på tomta. Derimot fikk jeg mange tips om hva jeg bør gjøre med ulike planter, og ikke minst - hvordan jeg skal få en mer lettstelt hage. I tillegg diskuterte vi hvordan vi skal gjøre det med gjerder og platting, da disse er klare for utskifting. Dermed ble de store utendørsprosjektene 2012:
  • bygge ny platting
  • skifte ut de 4 store gjerdene/leveggene
  • skifte et kjellervindu til et større vindu, slik at det blir godkjent rømningsvei
  • flytte 2 kaprifol
  • lage ny bue for klematisen
  • lage en hundegård (alt. hundehus)
  • legge ann en grønnsakshage ved hjelp av pallekarmer
For å rekke alt dette må vi ha hjelp, så nå har vi bedt en snekker om tilbud på platt og gjerder. Grugleder meg til å se hva han foreslår... :)

Selv skal jeg begynne med å anskaffe ny bue til klematisen, samt pallekarmer til grønnsakshagen. Her er et bilde av en grønnsakshage av den typen jeg tenker på, bilde lånt fra bloggen Moseplassen:



1 kommentar:

  1. Sannelig har dere litt å henge fingrene i denne våren og sommeren også! Gleder meg til å følge bloggen og se resultatene!

    SvarSlett