lørdag 22. juni 2013

The return of the rhododendron

Som nevnt i et tidligere innlegg gikk det svært hardt ut over mine tre rhododendron i vinter/vår. Jeg var på nippet til å erklære de døde, men ga de litt tid for å se om det var håp. Heldigvis kommer de tilbake, om enn tydelig svekket. Den største har blitt veldig liten etter bladfelling og beskjæring, men blomstrer flott og har fått mange nye bladrosetter, så jeg tilfører gjødsel og håper at rotsystemet fremdeles er stort og fint slik at neste vår gir oss større planter igjen.
 
 

3 kommentarer:

  1. Ja, jeg har ventet og ventet med å beskjære min største Rhododendron hvor halvparten så dødt ut. Sies at man ikke skal beskjære før etter blomstring. Nå blomstrer den, og jammen har det begynt å skyte grønt langt oppe i de "døde" greinene :-)

    SvarSlett
  2. Jeg ser vi har like erfaringer , mine så også veldig døde og triste ute, men nå er det masse lysegrønne skudd. Herlig ! :))

    SvarSlett
  3. Så fint som den blomstrer og veldig bra at den kom seg.
    Jeg har lurt på om jeg kan klippe ned Rhododendron? Vil den komme igjen fra rota?

    SvarSlett