søndag 9. september 2012

Hengselja nede for telling!

Dette synet møtte meg da jeg sto opp etter ei vindfull natt. Jeg har skiftet ut støtten til treet nå i sommer, og det er tydelig at jeg ikke festet båndet godt nok, for festet hadde røket... Selv ikke etter vinteren lå selja så flat, så tydelig at nå har røtter og stamme fått juling, så jeg HÅPER virkelig at den overlever dette også. Festet den stramt opp igjen nå, med ekstra støtte og stein som ligger i fallretningen, så forhåpentligvis slipper den å gjennomgå dette igjen.

Blir det bare tull om jeg gir den litt god gjødsel nå, eller bør den få litt for å rote seg bedre før vinteren?

1 kommentar:

  1. Det var et sørgelig syn. Jeg ville bare latt den stå i fred nå. Gjødsel ville jeg vært forsiktig med. Men hvis du vil gjødsle, ville jeg brukt såkalt høstgjødsel. Håper treet klarer seg.

    SvarSlett