tirsdag 3. juli 2012

Jeg tester - hvor hard behandling tåler plantene?

På grunn av bygging av terrasse pluss omstrukturering av andre deler av tomta er det mye som må flyttes på, og jeg har ikke hatt tid til å være spesielt snill med de plantene som har fått nytt sted å bo. I tillegg var jeg nok vel ivrig da jeg var på plantesalg på Plantasjen, så måtte improvisere litt da jeg plantet disse også...

Uansett - her er resultatet, blir spennende og se hva som overlever vinteren. Først - de nyinnkjøpte:

Allium senescens - Kantløk

Klatrerosen Elfe
Klatrerosen Flammentanz

Paeonia lactiflora "Sweet 16"

Lavandula ang. Rosea

Thymus vulgaris compactus

Navnløs steinbedsstaude

 Så har vi de plantene jeg har flyttet på:

Clematis alpina - alpeklematis

Clematis - Miss Bateman

Her ser dere hvordan jeg har tenkt at klatreplantene skal få dekke baksiden av leveggene, og forhåpentligvis også komme over og ned på terrassen

Den andre alpeklematisen ble forvist til surjord, spent på å se om det er mulig å vokse der
 Til slutt - to samplantinger av nyinnkjøpte som jeg ikke vet hvor jeg skal sette ennå:

Parthenoccisus Engelmannii - villvin sammen med Festuca glauca Elijah Blue

Clematis Multi Blue og Clematis Hagley Hybrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar